مدير اداره فناوري بانك سپه خبر داد:

مدير اداره فناوري بانك سپه خبر داد:

* نهايي‌شدن اهداف كارگروه خدمات نوين تا پايان سال 88

* تصويب پيشنهاد تشكيل سوييچ دوم شتاب در كارگروه خدمات نوين     

 

سرويس: اقتصاد

1386/03/26

06-16-2007

12:57:57

8603-11315: کد خبر

 

 

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: اقتصاد

 

پيشنهاد تشكيل سوييچ دوم شتاب در كارگروه خدمات نوين به تصويب رسيد، بدين ترتيب در آينده نزديك سوييچ دوم شتاب در ميان بانك‌ها راه‌اندازي مي‌شود.

 

احمد كريمي صفت ـ مدير اداره فناوري بانك سپه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه ايسنا به نقش بانك سپه در كارگروه‌هاي بانكداري الكترونيكي اشاره و خاطرنشان كرد: اين بانك در دو كارگروه خدمات نوين (شامل خودپرداز، پايانه فروش و كارت بانك) و شبكه و امنيت حضور دارد. در كارگروه خدمات نوين اهدافي براي كل سيستم بانكي مصوب و به آنها ابلاغ شده است، بدين ترتيب اهداف بانك‌ها تا پايان سال 88 به صورت سالانه مشخص شده است و گزارش‌هاي دوره‌اي نيز به طور مرتب تهيه مي‌شود.

 

كريمي صفت اضافه كرد: در اين كارگروه حساب‌هاي دانش آموزي ايجاد و آماده عملياتي شدن است و اجراي آن در انتظار اقدام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است تا وجوه مربوط به اين حساب‌ها را كه به ازاي هر دانش آموز 10 هزار ريال است، تامين كند.

 

وي با بيان اينكه در كارگروه شبكه و امنيت تدوين اهداف مربوط به هر كدام از بانك‌ها در زمينه شبكه مخابراتي و ميزان پيشرفت و كسري آنها دنبال مي‌شود، خاطرنشان كرد: بحث امنيت نيز با توجه به ابلاغيه‌هاي ارگان‌هاي ذي‌ربط در كارگروه در حال تدوين است.

 

او به ايجاد مقدمات سيستم يكپارچه بانكي اشاره كرد و افزود: اميد است در سال 86 فاز اول اين سيستم نهايي شود بدين ترتيب در مجمع عمومي سال 86 تمامي بانك‌ها نسبت به حركت در اين زمينه مميزي خواهند شد.

 

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيش از 95 درصد شعب بانك سپه به تلفن بانك مجهز هستند و مابقي شعب در اين زمينه داراي محدوديت‌هايي هستند، ممكن است شعبه در پادگان وجود داشته باشد و داراي خط تلفن نباشد.

 

او با بيان اينكه بانك سپه در سال 84 داراي مشكلاتي در زمينه نرم افزاي و اتصال به شتاب بوده است كه در سال 85 مرتفع شد افزود: در كارگروه بانكداري الكترونيكي هدف آن است كه نظام بانكي از حالت تك محصولي بودن خارج شود بدين ترتيب پيشنهاد راه‌اندازي سوييچ دوم شتاب ارائه شده است كه هدف اين پيشنهاد آن نبود كه خدمات دهي شركت خدمات انفورماتيك زير سوال برود.

 

مدير اداره انفورماتيك بانك سپه با بيان اينكه با بررسي تجربه اپراتور جديد فعال در زمينه تلفن همراه اين نتيجه حاصل شد كه مي‌توان در سيستم بانكي سوييچ دومي به نام شتاب دوم تشكيل شود، تصريح كرد: در اين حالت بانك‌ها قدرت انتخاب براي سوييچ از هر شركتي را دارا هستند و مي‌توانند خدمات بهتري را به مشتريان ارائه دهند.

 

وي اضافه كرد: در كارگروه خدمات نوين موضوع تشكيل سوييچ دوم شتاب ارائه شد و به تصويب رسيد اميد است در سال 86 اين موضوع با جديت پيگيري شود تا ارتقاي سطح كيفي خدمات در شبكه شتاب ايجاد شود.

 

به گفته عضو كارگروه شبكه و امنيت، بانك سپه پيش از اتصال به شتاب، سرويس مشتركي را روي دستگاه‌هاي خودپرداز با بانك تجارت داشته است بدين ترتيب اين نتيجه حاصل مي‌شود كه غير از شتاب اتصالات ديگري را مي‌توان بين بانك‌ها ايجاد كرد.

 

وي با بيان اينكه سياست‌هاي دولت در زمينه خصوصي سازي در تشكيل سوييچ دوم شتاب موثر است، تاكيد كرد: نظارت بانك مركزي، نحوه تشكيل اين سوييچ و خصوصي يا دولتي بودن آن از جمله مواردي است كه بايد در تشكيل اين سوييچ مدنظر قرار گيرد.

 

او درباره عملكرد يك ساله اين بانك در زمينه بانكداري الكترونيكي گفت: اين بانك در كل كشور 10 درصد از شعب سيستم بانكي را به خود اختصاص داده است و 4/14 درصد از دستگاه‌هاي خودپرداز را به ميزان 1110 دستگاه نصب كرده است.

 

وي ادامه داد: 6/14 درصد كارت‌هاي سيستم بانكي نيز به وسيله اين بانك صادر شده كه به ميزان 5/3 ميليون كارت بوده است. ازسوي ديگر اين بانك در 65 درصد از شعب خود دستگاه خودپرداز نصب كرده است. بعد از بانك سپه، بانك ملت در رتبه دوم قرار دارد و در 60 درصد از شعب خود خودپرداز نصب كرده است.

 

به گفته او اين بانك از سال 85 سيستمي را ميان بانك‌هاي دولتي راه‌اندازي كرده كه نام آن واريز و برداشت آن‌لاين است. سيستم مذكور اين امكان را به مردم مي‌دهد كه با مراجعه به هر يك از شعب تمامي عمليات واريز و برداشت خود را روي تمامي حساب‌هاي سنتي به صورت آن‌لاين انجام دهند.

 

وي با بيان اينكه اين بانك از 1700 شعبه، 1200 شعبه را به اين شبكه متصل كرده است، تاكيد كرد: اميد است تا پايان امسال 1500 شعب به شبكه مذكور متصل شوند.

 

او افزود: در حال حاضر حدود 50 درصد از حوالجات و چك‌هاي اين بانك در قالب آن‌لاين انجام مي‌شود.

 

كريمي صفت با اشاره به استفاده از حوالجات اينترنتي كه جزو خدمات بانكداري الكترونيكي است، تصريح كرد: در حال حاضر حدود 400 شعبه اين بانك به كيوسك‌هاي اطلاع رساني مجهز هستند.

 

انتهاي پيام

 

 

کد خبر: 8603-11315

isna.ir: منبع

 

 


دسته ها :
چهارشنبه سیم 3 1386
X