رویداد های خبری فصلنامه حسابرس – اول آبان ماه 1386

رویداد های خبری فصلنامه حسابرس – اول آبان ماه 1386

 

همایش علمی ـ تخصصی کارفرمایان

کانون عالی کارفرمایان ایران همایش علمی­ـ تخصصی کارفرمایان را با حضور نمایندگان کانونهای سراسری، کانونهای استانی و انجمنهای کارفرمایی از سراسر کشور، برگزار می­کند.

 

این همایش روز شنبه 5 آبان­ماه در مرکز همایشهای رازی برگزار می­شود.

۱۳۸۶/۰۸/۰۲

 

 

همایش مدیران مالی و اداری کلانشهرها در تبریز برگزار می‌شود

همایش مدیران مالی و اداری کلانشهرها در روزهای دوم و سوم آبان­ماه در تبریز برگزار می­شود. در این همایش مباحثی چون تشکیل بانک سرمایه، خرید سهام، ایجاد شعبه در کلانشهرها، تعاونی شهر تهران، لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس، حسابداری تعهدی و روند اصلاح ماده 79قانون شهرداریها در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۳۸۶/۰۸/۰۲

 

 

سومین بودجه دولت نهم

بخشنامه بودجه سال 1387 کل کشور که سومین بودجه دولت نهم است ابلاغ شد. در تداوم اقدامات دولت در زمینه اصلاح نظام بودجه­ریزی، لایحه بودجه سال 1387 با رویکردی جدید تهیه و ابلاغ شده است، اجزای اساسی این رویکرد عبارتند از:

 

1. ارائه اطلاعات کافی پشتییانی­کننده محتوای سند بودجه و تمرکز تبصره­های بودجه به آن دسته از احکامی که تسهیل­کننده اجرای بودجه هستند،

2. تاکید بیشتر بر برنامه­ها، اهداف و شاخصهای کمی به عنوان مبنای بودجه پیشنهادی دستگاههای اجرایی و در نتیجه تسهیل دستیابی به هدفهای پیشبینی شده در اسناد بخشی و فرابخشی برنامه چهارم توسعه و در راستای سند چشم­انداز بیست ساله،

3. افزایش اختیارات دستگاههای اجرایی در راستای تسریع در اجرای بودجه­ریزی مبتنی بر عملکرد،

4. منظور کردن سازوکارهای تشویقی در بودجه برای افزایش انگیزه مدیران و کارکنان با هدف افزایش بهره­وری،

5. واگذاری تخصیص اعتبارات فعالیتها و طرحها به دستگاههای اجرایی،

6. تاکید بر حفظ و نگهداری سرمایه­گذاریهای انجام شده،

7. مبادله سند قرارداد بودجه با دستگاههای اجرایی در سطح کلی اهداف کمی برنامه،

8. نظارت کلان راهبردی توسط معاونت برنامه­ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، نظارت عملیاتی توسط دستگاههای اجرایی و نظارتهای مالی و حقوقی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور.

 

بر این اساس دستگاههای اجرایی مکلفند ضمن تعیین اهداف کمی بر حسب برنامه­های اجرایی و همچنین اقدامات اجرایی، کلیدی­ترین و اولویت­دارترین محورهای کاری خود در سال 1387 را به همراه بودجه­های پیشنهادی به معاونت برنامه­ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال دارند.

۱۳۸۶/۰۸/۰۲

 

 

اعلام مشخصات دقیق افراد ممنوع المعامله

قوه قضاییه بخشنامه­ای در خصوص اعلام مشخصات دقیق افراد ممنوع­المعامله منتشر کرد. در این بخشنامه آمده است:"نظر به توسعه حمایتهای حقوقی و قضایی ایرانیان خارج از کشور و تحقیق در امور مربوط به وکالتنامه­های تنظیمی در نمایندگیها و جلوگیری از بروز مشکلات در زمینه احراز صحت و سقم اسناد، مقرر است ظرف 3 ماه از تاریخ صدور این بخشنامه دادستان کل کشور با استعلام از مراجع ذیربط، مشخصات دقیق افراد ممنوع­المعامله را بصورت رسمی اعلام نماید."

۱۳۸۶/۰۸/۰۲

 

 

متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری

متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری طی نامه­ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ و منتشر شد. قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر 128 ماده 106 تبصره در جلسه مورخ هشتم مهرماه 1386 کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی طبق اصل 85 قانون اساسی تصویب شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت 5سال، در تاریخ 18/7/1386 به تایید شورای نگهبان رسید.

۱۳۸۶/۰۸/۰۲

 

 

اصناف پرزباله جریمه مالی می­شوند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت:"بر اساس این مصوبه، اصناف نسبت به میزان زباله تولیدی باید عوارض بپردازند که هرچه میزان زباله آنها زیاد باشد، این عوارض نیز بیشتر می­شود." دکتر معصومه ابتکار افزود:"تشویقهایی هم برای اصنافی که زباله کمتری تولید می­کنند، در مصوبه شورای شهر تهران لحاظ شده و در صورت تولید زباله کمتر میزان عوارض پرداختی آنها کاهش می یابد."

۱۳۸۶/۰۸/۰۲

 

منبع: فصلنامه حسابرس

 


دسته ها :
چهارشنبه نهم 8 1386
X