سازمان بازرسی دلایل معوقه شدن مطالبات بانک‌ها را بررسی می کند

سازمان بازرسی دلایل معوقه شدن مطالبات بانک‌ها را بررسی می کند

 

دلایل معوقه شدن مطالبات بانک‌ها توسط سازمان بازرسی کل کشور بررسی میشود.

نحوه پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی که منجر به ایجاد مطالبات شده‌است، کیفیت اقدامات صورت گرفته در راستای وصول مطالبات در قالب دستورالعمل‌های مربوط، نحوه عملکرد مسوولان بانک‌ها در برخورد با ایجاد‌کنندگان مطالبات معوق و نقاط ضعف و نارسایی‌های موجود در زمینه وصول مطالبات در سیستم بانکی از محورهای اصلی این بررسی‌ها خواهد بود.

بازرسان سازمان بازرسی کل کشور به منظور انجام این بازرسی‌ها هم‌اکنون در بانک مرکزی جمهوری اسلامی مستقرند.

۱۳۸۶/۰۴/۳۰

 

انتخاب هیئت نظارت جامعه حسابداران رسمی

 

طبق حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی لطفعلی لطفعلیان به عنوان رئیس جدید هیئت نظارت جامعه حسابداران رسمی و علی ظریف­گلزار و سیدحسین حسینی­عراقی به عنوان اعضای جدید این هیئت منصوب شدند. 

مراسم معارفه اعضای جدید روز دوشنبه در دفتر جامعه حسابداران رسمی ایران برگزار شد.

 

۱۳۸۶/۰۵/۰۷

 

تصویب قانون نظارت بر فرایند تاسیس و افزایش سرمایه شرکت‌‌های سهامی عام

 

هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) ضوابط نظارت بر فرایند تاسیس و افزایش سرمایه شرکت‌‌های سهامی عام را در هشت ماده تصویب کرد.

علی صالح­آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:"هیئت‌مدیره این سازمان در اجرای بندهای 4، 17 و 18 ماده 7 و مواد 20 و 25 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذرماه 1384 مجلس شورای اسلامی، ضوابط نظارت بر فرایند تاسیس و افزایش سرمایه شرکت‌‌های سهامی عام را در هشت ماده تصویب کرد."

۱۳۸۶/۰۵/۰۷

 

انتخابات سومین دوره شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران

 

مجمع اعضای جامعه حسابداران رسمی ایران برای انتخابات سومین دوره شورای‌عالی باحضور  بیش از 958 نفر از اعضا روز سه­شنبه 2 مردادماه در سالن همایشهای رازی تهران برگزار شد.

با توجه به ماده 15 دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات شورای­عالی اگر عضوی از جریان انتخابات شکایت داشته باشد می­تواند موضوع را کتباً و به طور مستند ظرف سه روز از انتخابات از طریق دبیرخانه جامعه به هیئت عالی نظارت اعلام کند.

اسامی 11 نفر از اعضای اصلی و 5 نفر اعضای علی­البدل شورای­عالی، حائز اکثریت نسبی آرا ظرف 15 روز از تاریخ برگزاری انتخابات از طرف دبیرخانه جامعه حسابداران رسمی ایران اعلام خواهد شد.

۱۳۸۶/۰۵/۰۷

 

منبع : سازمان حسابرسی

 


دسته ها :
پنج شنبه یازدهم 5 1386
X