کمیسیون برنامه­وبودجه گزارش‌های دیوان محاسبات را بررسی می‌‌کند

کمیسیون برنامه­وبودجه گزارش‌های دیوان محاسبات را بررسی می‌‌کند

مخبر کمیسیون برنامه­وبودجه مجلس گفت:" از این پس هر دو هفته یکبار، گزارش‌های دیوان محاسبات کشور در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود."

محمدمهدی مفتح افزود:"در آخرین جلسه کمیسیون برنامه­وبودجه و محاسبات مجلس، رئیس و معاونان دیوان محاسبات کشور، درباره نامه‌ها و گزارش‌های این دیوان به رئیس‌جمهوری و بانک مرکزی، برای نمایندگان مجلس توضیح دادند."

وی اظهار کرد:"با توجه به این‌که دیوان محاسبات از سازمان‌های وابسته به مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان مردم با تاکید بر ارتباط نزدیک‌تر دیوان محاسبات با کمیسیون برنامه­وبودجه، کوتاه‌تر شدن زمان وصول گزارش‌های این دیوان را به کمیسیون یادشده خواستار هستند."

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود:" کمیسیون برنامه­وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هر هفته حداقل دوبار جلسه دارد که با مصوبه کمیسیون، هر چهار جلسه یک بار، فعالیت‌های دیوان محاسبات در آن طرح و بررسی می‌شود."

۱۳۸۶/۰۳/۰۹

۱۴:۳۶

منبع : hesabras.org

شرایط استخدام رسمی و پیمانی در لایحه مدیریت خدمات کشوری

جزئیات اصلاحات به عمل آمده توسط کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری در مورد شرایط استخدام کارمندان رسمی و پیمانی در دستگاه‌های اجرایی، توسط مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شد.

دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز که مفاد لایحه مدیریت خدمات کشوری را با متن مصوب کمیسیون مشترک رسیدگی به این لایحه مورد مقایسه قرار داده است، تصریح کرد که بر اساس اصلاحات به عمل آمده در ماده 48 این لایحه، استخدام در دستگاه‌های اجرایی به دو روش استخدام رسمی برای تصدی پست‌های ثابت در مشاغل حاکمیتی و استخدام پیمانی در پست‌های سازمانی و برای مدت معین، تعیین شده است.

ماده 48 لایحه مدیریت خدمات کشوری پیش از اصلاح، استخدام در دستگاه‌های اجرایی را صرفا به صورت قراردادی و برای انجام وظایف و کار مشخص امکان‌پذیر دانسته بود.

بر اساس ماده 49 که به متن این لایحه افزوده شده، کسانی که شرایط ورود به مشاغل را به صورت استخدام رسمی کسب کنند، قبل از ورود به خدمت رسمی، یک دوره آزمایشی را که مدت آن سه‌سال خواهد بود، طی خواهند کرد.

بر اساس ماده 51 که به متن این لایحه افزوده شده، انتزاع مستخدمان رسمی دولت به صورت بازنشستگی یا از کارافتادگی، استعفا، بازخریدی به دلیل کسب نتایج ضعیف از ارزیابی عملکرد، آماده به خدمت و اخراج و انفعال تعریف شده است. ماده 52 نیز که از دیگر موارد افزوده شده توسط مجلس به متن این لایحه به شمار می‌رود، تمدید قرارداد کارکنان پیمانی را منوط به استمرار پست سازمانی کارکنان، کسب نتایج مطلوب از ارزیابی، جلب رضایت مردم و ارباب رجوع و ارتقای سطح علمی و تخصصی در زمینه شغل مورد تصدی عنوان کرده است.

۱۳۸۶/۰۳/۰۹

۱۴:۳۵

منبع : hesabras.org

یک فوریت لایحه بازنشستگی پیش از موعد به تصویب رسید

نمایندگان مجلس به یک فوریت لایحه‌ای رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن به دولت اجازه داده می‌شود کارکنان واجد شرایط وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی را که حداقل ۲۵سال سابقه خدمت داشته باشند، بازنشسته کند.

براساس ماده واحده این لایحه و در صورت تصویب نهایی به دولت اجازه داده می‌شود ظرف سه‌سال پس از تصویب این قانون، کارکنان واجد شرایط وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی را که حداقل ۲۵سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با پنج‌سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی و با تشخیص دستگاه‌ مربوطه بازنشسته کند. بار مالی ناشی از اجرای این قانون در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و تامین خواهد شد.

در صورت تصویب نهایی این لایحه، سهم سازمان‌های بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگی نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبار در‌نظر ‌گرفته ‌شده تامین و به سازمان‌های یادشده پرداخت خواهد شد.

۱۳۸۶/۰۳/۰۹

۱۴:۳۳

منبع : hesabras.org

استقبال سازمان بورس از انتشار اوراق مشارکت شرکتی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اعلام کرد:" این سازمان از انتشار اوراق مشارکت شرکتهای سهامی عام استقبال می­کند."

علی صالح­آبادی گفت:"یکی از راه­های تامین مالی شرکتها، افزایش سرمایه است که به طور معمول از انتشار سهام و پذیره­نویسی برای این منظور استفاده می­شود. اوراق مشارکت می­تواند برای افزایش سرمایه مورد توجه شرکتها قرار گیرد و سازمان بورس و اوراق بهادار برای صدور مجوز در این زمینه آمادگی کامل خود را اعلام می­کند."

صالح آبادی با اشاره به صدور مجوز تشکیل نخستین سبد مشارکت در تاریخ بازار سرمایه کشور تصریح کرد:"سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی پیشنهاد استفاده از ابزار مالی صکوک را با هدف تامین مالی شرکتها به شورای عالی بورس ارائه می­کند."

وی خاطرنشان کرد:"هم اکنون مراحل صدور مجوز نخستین شرکت تامین سرمایه نیز در حال انجام است و با صدور این مجوز به زودی شاهد حضور نخستین شرکت تامین سرمایه در بازار سرمایه کشور خواهیم بود."

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مزایای شرکتهای تامین سرمایه گفت:"یکی از مهم ترین کارکردهای شرکت تامین سرمایه، تعهد پذیره­نویسی است تا چنانچه شرکتی قصد افزایش سرمایه داشته باشد، برای تضمین فروش اوراق افزایش سرمایه، شرکت تامین سرمایه متعهد به پذیره­نویسی اوراق شود. با توجه به اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و عرضه سهام شرکتهای بزرگ در بازار بورس، شرکتهای تامین سرمایه در جهت فعال کردن تقاضا و به منظور قیمتگذاری منطقی اوراق بهادار، نقش مهم و اساسی ایفا خواهند کرد."

صالح آبادی دیگر کارکردهای شرکت تامین سرمایه را مشاوره مالی، سرمایه­گذاری، پورتفوی­گردانی برای اشخاص، مشاوره ادغام و تملک شرکتها و عرضه عمومی اوراق بهادار توصیف کرد.

۱۳۸۶/۰۳/۰۹

۱۴:۳۳

منبع : hesabras.org

تشکیل کمیته ویژه پیگیری اصل 44 در سازمان بازرسی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به منظور انجام وظایف این سازمان در مورد اصل 44 قانون اساسی، تسهیل در اجرا، رفع موانع و ارائه راهکارهای عملی برای تسریع در روند اجرای اصل 44، دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای برای پیگیری امور مربوط به این اصل را صادر کرد.

اعضای این‌کمیته شامل قائم‌مقام، معاونین، جمعی از مدیران‌ کل و رئیس مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان بازرسی کل کشور هستند و دبیرخانه آن در مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی این سازمان مستقر است.

مدیران کل امور اقتصادی، نیرو، نفت، صنایع و معادن، راه و ترابری و ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعضای کمیته پیگیری امور مربوط به اصل 44 قانون اساسی هستند.

۱۳۸۶/۰۳/۰۹

۱۴:۳۲

منبع : hesabras.org

ضوابط افزایش مستمری بازنشستگان، مستمری‌بگیران و از کارافتادگان ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهوری ضوابط افزایش مستمری بازنشستگان، مستمری‌بگیران و از کارافتادگان در سال‌جاری را به وزارت رفاه و تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

جزئیات این ابلاغیه به شرح ذیل است:

1ـ از اول فروردین‌ماه سال 86 تمام مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان (جمع مستمری پرداختی به بازماندگان) که تا پایان سال1385 برقرار شده است، 1/13درصد به مستمری اسفند ماه سال 1385 افزوده می‌شود.

2ـ مستمری‌بگیرانی که مستمری آنان بدون لحاظ ترمیم موضوع ماده 111 قانون تامین اجتماعی طی سنوات قبل از سال 1385 برقرار شده است، علاوه بر افزایش موضوع بند 1 این تصویب‌نامه، به نسبت هر سال کامل دریافت مستمری معادل 2/0درصد حداقل مستمری سال 1386 پرداخت می‌شود.

3ـ آن دسته از مستمری‌بگیران که مازاد بر 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته و مستمری آنان قبل از سال 1385 برقرار گردیده است، علاوه بر افزایش موضوع بندهای 1 و 2 به نسبت هر سال مازاد بر 25 سال معادل 2/0درصد حداقل مستمری سال 1386 پرداخت می‌شود.

تبصره- حداکثر قابل پرداخت به افراد موضوع بندهای 2 و 3 در مجموع نباید از مبلغ 150هزار ریال بیشتر شود.

4ـ پس از اعمال افزایش موضوع بندهای 1، 2 و 3 این تصویب‌نامه چنانچه مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری‌ بازماندگان (به استثنای مستمری‌بگیرانی که مشمول ماده 111 نیستند) کمتر از مبلغ دو‌میلیون ریال باشد، از تاریخ اول فروردین‌ماه 1386 مابه‌التفاوت میزان مستمری استحقاقی تا مبلغ دو‌میلیون ریال از محل منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی ترمیم می‌شود.

تبصره- مستمری زنان بازنشسته مشمول تبصره 4 الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی، مصوب 1376 پس از اعمال افزایش بندهای فوق چنانچه کمتر از مبلغ دو‌میلیون ریال باشد از تاریخ اول فروردین‌ماه 1386 مابه‌التفاوت میزان مستمری استحقاقی تا مبلغ دو‌میلیون ریال از محل منابع سازمان تامین اجتماعی ترمیم می‌شود.

۱۳۸۶/۰۳/۰۹

۱۴:۳۱

منبع : hesabras.org

 


دسته ها :
دوشنبه بیست و یکم 3 1386
X